УВАГА!!!

Встигніть скористатися пільговим розмитненням автомобіля згідно закону №3251, адже його дія закінчується 31 грудня 2018 року.

Сажевий фільтр та його роль в автомобілях

Практично всі дизельні автомобілі оснащені системою очистки вихлопних газів. Яка роль сажевого фільтра в цьому процесі дізнаєтеся згодом.

Рейтинг: 4/5 - 1 голосов
210

Сажевий фільтр (DPF, RPF, FAP) вперше почали застосовувати в автомобілях з 2000х років. Цей прилад дає змогу зводити до мінімуму шкідливість вихлопних газів дизельних двигунів. З введенням екологічних норм Евро 4 цей фільтр став обов’язковим для всіх автовиробників. Практично всі автомобілі Євро 5, які приганяються з Європи мають сажевий фільтр, звісно ж крім електромобілів.

Навіщо потрібний сажевий фільтр?

Дизельні двигуни на відміну від бензинових спалюють пальне не повністю, в результаті згоряння дизелю утворюється сажа. Маленькі частинки сажі ( 0.1 – 1 мікрон) в парі з водою, сіркою і важкими металами утворюють отруйну «хмару» позаду автомобіля, яка при вдиханні негативно впливає на екологію. Щоб запобігти викиду шкідливих частинок було винайдено сажевий фільтр. Він знаходиться за випускним колектором, простіше кажучи в вихлопній системі.

З чого він складається і як працює?

Основу фільтруючого елемента складає карбід кремнію, замкнений в металеву колбу. Пориста структура дозволяє затримувати і нейтралізувати шкідливі частинки і сажу, фільтруючи вихлопні гази. Недостатком є те, що він починає працювати лише при досягненні певної температури в районі 600-700 оС.

Нижче показано принцип роботи сажевого фільтра:

Чому DPF-фільтр забивається?

Зазвичай при їзді на короткі дистанції, сажевий фільтр не встигає нагрітись до робочої температури і починає забиватись. Для контролю забитості даного приладу встановлюються спеціальні датчики лямбда-зонди, які сповіщають бортовий комп’ютер коли потрібно запускати регенерацію, простими словами збільшується температура вихлопних газів змінюючи характеристики паливно-повітряної суміші. Також примусову очистку сажевого фільтра можна запустити програмно на СТО.

Для того щоб фільтр не забивався при температурі 400оС конструктори видумали спеціальну присадку (мочевину) з основним компонентом церієм, яка заливається в окремий бачок і під високим тиском вприскується в потік вихлопних газів. Такі автомобілі позначаються міткою Adblue, а самі сажевики позначаються індексом FAP.

Якщо фільтр вже не може самостійно регенеруватись і повністю забився або зруйнувався, його пора заміняти на новий або видаляти повністю. Про таку неприємність вас сповістить така контрольна лампа на панелі , а через трохи часу і «джекі чан». Звичайно, що заміна нового фільтра обійдеться в копієчку, тому наші співвітчизники обираються інший шлях це видалення сажевика з програмним блокуванням. Такий спосіб економить кошти, але, на превеликий жаль шкодить довкіллю.

Як вберегти сажевий фільтр від передчасної смерті?

Для того щоб продовжити життя сажевому фільтрові потрібно дотримуватися таких правил:

  1. Заправлятися тільки якісним пальним не нижче Евро 4.
  2. Заливати малозольні види моторного мастила, призначені для авто з сажевим фільтром.
  3. Якщо пального в бакові менше ¼ то активна регенерація може не запуститись.
  4. Короткі поїздки по місту чергувати довгими поза містом на високих обертах ( 3000 обертів протягом 15-20 хвилин ).
  5. Слідкувати за станом двигуна: паливна система, клапан EGR, рівень мастила. Двигун, який під’їдає мастило, часто тягне за собою сажевий фільтр.

Comments ()

    Відгуки наших клієнтів

    Для отримання інформації щодо пригону авто

    Залиште свої контактні дані і наш менеджер зв'яжеться з Вами!

    Мрієш про авто? Просто звяжись з нами!

    Хочу машину

    Пригнані авто

    Останні авто пригнані з європейських просторів

    Mercedes-Benz vito 116

    2013р. 120kW 2.2 дизель 5ст. автомат

    Ціна 19000$

    Детально

    Mercedes-Benz E200

    2014р. 120kW, 2.0 Бензин 7cт. автомат

    Ціна 22000$

    Детально

    Citroen c4

    2012р. 1.6D - 80кВт 6cт. автомат

    Ціна 11100$

    Детально