Сажевий фільтр та його роль в автомобілях

Практично всі дизельні автомобілі оснащені системою очистки вихлопних газів. Яка роль сажевого фільтра в цьому процесі дізнаєтеся згодом.

Рейтинг: 4/5 - 1 голосов
138

Сажевий фільтр (DPF, RPF, FAP) вперше почали застосовувати в автомобілях з 2000х років. Цей прилад дає змогу зводити до мінімуму шкідливість вихлопних газів дизельних двигунів. З введенням екологічних норм Евро 4 цей фільтр став обов’язковим для всіх автовиробників. Практично всі автомобілі Євро 5, які приганяються з Європи мають сажевий фільтр, звісно ж крім електромобілів.

Навіщо потрібний сажевий фільтр?

Дизельні двигуни на відміну від бензинових спалюють пальне не повністю, в результаті згоряння дизелю утворюється сажа. Маленькі частинки сажі ( 0.1 – 1 мікрон) в парі з водою, сіркою і важкими металами утворюють отруйну «хмару» позаду автомобіля, яка при вдиханні негативно впливає на екологію. Щоб запобігти викиду шкідливих частинок було винайдено сажевий фільтр. Він знаходиться за випускним колектором, простіше кажучи в вихлопній системі.

З чого він складається і як працює?

Основу фільтруючого елемента складає карбід кремнію, замкнений в металеву колбу. Пориста структура дозволяє затримувати і нейтралізувати шкідливі частинки і сажу, фільтруючи вихлопні гази. Недостатком є те, що він починає працювати лише при досягненні певної температури в районі 600-700 оС.

Нижче показано принцип роботи сажевого фільтра:

Чому DPF-фільтр забивається?

Зазвичай при їзді на короткі дистанції, сажевий фільтр не встигає нагрітись до робочої температури і починає забиватись. Для контролю забитості даного приладу встановлюються спеціальні датчики лямбда-зонди, які сповіщають бортовий комп’ютер коли потрібно запускати регенерацію, простими словами збільшується температура вихлопних газів змінюючи характеристики паливно-повітряної суміші. Також примусову очистку сажевого фільтра можна запустити програмно на СТО.

Для того щоб фільтр не забивався при температурі 400оС конструктори видумали спеціальну присадку (мочевину) з основним компонентом церієм, яка заливається в окремий бачок і під високим тиском вприскується в потік вихлопних газів. Такі автомобілі позначаються міткою Adblue, а самі сажевики позначаються індексом FAP.

Якщо фільтр вже не може самостійно регенеруватись і повністю забився або зруйнувався, його пора заміняти на новий або видаляти повністю. Про таку неприємність вас сповістить така контрольна лампа на панелі , а через трохи часу і «джекі чан». Звичайно, що заміна нового фільтра обійдеться в копієчку, тому наші співвітчизники обираються інший шлях це видалення сажевика з програмним блокуванням. Такий спосіб економить кошти, але, на превеликий жаль шкодить довкіллю.

Як вберегти сажевий фільтр від передчасної смерті?

Для того щоб продовжити життя сажевому фільтрові потрібно дотримуватися таких правил:

  1. Заправлятися тільки якісним пальним не нижче Евро 4.
  2. Заливати малозольні види моторного мастила, призначені для авто з сажевим фільтром.
  3. Якщо пального в бакові менше ¼ то активна регенерація може не запуститись.
  4. Короткі поїздки по місту чергувати довгими поза містом на високих обертах ( 3000 обертів протягом 15-20 хвилин ).
  5. Слідкувати за станом двигуна: паливна система, клапан EGR, рівень мастила. Двигун, який під’їдає мастило, часто тягне за собою сажевий фільтр.

Коментарі ()

    Відгуки наших клієнтів

    Для отримання детальної інформації

    відправте форму зворотнього звязку і наш менеджер звяжеться з Вами!

    Мрієш про авто? Просто звяжись з нами!

    Хочу машину

    Пригнані авто

    Останні авто пригнані з європейських просторів

    Mercedes-Benz E200

    2014р. 120kW, 2.0 Бензин 7cт. автомат

    Ціна 22000$

    Детально

    Citroen c4

    2012р. 1.6D - 80кВт 6cт. автомат

    Ціна 11100$

    Детально

    Renault Grand Scenic 7sits

    2013р. 96 kW 6ст. механіка

    Ціна 12700$

    Детально